De afgelopen drie scoutsjaren merkten we een plotse stijging in ons ledenaantal, die vooral merkbaar was bij de kapoenen. Daarom lasten we onverwacht een ledenstop in. Dit omdat we op een verantwoorde manier aan scouting willen doen.
Na de onverwachte ledenstop hebben wij een inschrijvingsbeleid uitgewerkt. Onze belangrijkste motivatie hiervoor is de zorg om onze leden en de draagkracht van onze leiding.
Voortaan werken we met verschillende inschrijvingsperiodes waarbij we rekening houden met een aantal voorrangsmaatregelen.
Wie? | Wanneer inschrijven? |
1. Broers en zussen van de huidige leden | Voor 25 augustus |
2. Kinderen van oud-leiding | Voor 25 augustus |
3. Kinderen van binnen de gemeente | Voor september |
4. Anderen | Vanaf september |
De inschrijvingen die we binnenkrijgen zijn voorlopige inschrijvingen. De inschrijvingen zijn pas definitief na het storten van het lidgeld. Maar vooraleer je stort, mogen de kinderen eerst 3x proberen om te kijken of de scouts hen wel ligt.
Inschrijven kan via onderstaande link