Aan alle ouders, en leiding,
Tot vorig scoutsjaar werden de lidkaarten, per familie, door ons groepssecretariaat via post verstuurd maar het Verbond werkte aan een digitale oplossing…
Binnenkort mag elk lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen met een geregistreerd e-mailadres in de Groepsadministratie (in het profiel, ofwel één van de ouders ofwel van leiding) de digitale lidkaart in de mailbox verwachten; de email-adressen werden al elk scoutsjaar bij inschrijving in de Groepsadministratie toegevoegd. Deze lidkaart is het officiële bewijs van jouw aansluiting en verzekering bij onze beweging.
Hoewel de introductie van de digitale lidkaart al eind 2023 werd aangekondigd, heeft de implementatie ervan wat vertraging opgelopen. Tijdens de overgang van de testomgeving naar de live-omgeving doken eigen aan het elektronische tijdperk onverwachte problemen op; gecombineerd met de feestdagen zorgde dat voor de vertraging. Maar nu is het zover. De lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen is vanaf nu volledig digitaal. Een nieuwe stap in de digitalisering van onze beweging. Het versturen door Scouts en Gidsen Vlaanderen gebeurt stapsgewijs per district en kan het nog enkele dagen duren. Jullie zullen deze in PDF-formaat in de mailbox ontvangen, waar men ze kan afdrukken of opslaan in een klantenapp. Hou dus jullie mailbox of spam in de gaten!
Met scoutsgroeten,
Het groepssecretariaat